مطهری:برخی تحت‌فشار از سوال انصراف دادند
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ تفریحی JIMBO خوش آمدید.


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 99
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 241
بازدید ماه : 239
بازدید کل : 241149
تعداد مطالب : 143
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1

JIMBO
به blog JIMBO خوش آمدید.
سه شنبه 3 آبان 1390برچسب:, :: 16:11 ::  نويسنده : JIMBO

نماينده تهران و از طراحان اصلي سوال از رييس‌جمهور با بيان اينكه دليل استعفايش از نمايندگي مجلس عملكرد هيات‌رييسه مجلس در برخورد با طرح سوال از رييس‌جمهور است، گفت: منتفي‌شدن طرح سوال از رييس‌جمهور موضوع درخواست استعفايم را منتفي نمي‌كند.

 علي مطهري در گفت‌وگو با «مهر» با انتقاد از شيوه برخي از اعضاي هيات‌رييسه مجلس در برخورد با طرح سوال از رييس‌جمهور گفت: اساسا سوال از رييس‌جمهور نياز به اعلام وصول ندارد. اين سوال مانند سوال از وزيران است و بايد به كميسيون‌هاي مربوطه ارجاع داده مي‌شد تا نماينده رييس‌جمهور در كميسيون حاضر شود و به نماينده سوال‌كنندگان پاسخ دهد.

او افزود: اما هيات‌رييسه مجلس اين كار را انجام نداد و به جاي ارجاع سوال به كميسيون‌ها به دنبال پس‌گرفتن امضاها بود اگر در همان روز ارايه سوال به هيات‌رييسه كه پنج تيرماه بود، سوال به كميسيون‌هاي تخصصي ارجاع داده مي‌شد، اين اتفاقات نمي‌افتاد. نماينده تهران گفت: اگر نماينده رييس‌جمهور در كميسيون حضور مي‌يافت و توضيحات وي قانع‌كننده بود و آنگاه امضا‌كنندگان امضاي خود را پس مي‌گرفتند، يك امر طبيعي بود. اما پس‌گرفتن امضاها به شكل فعلي و تحت فشار هيات‌رييسه خلاف قانون آيين‌نامه داخلي مجلس است.

 مطهري خاطرنشان كرد: اعتراض من به همين موضوع است كه چرا هيات‌رييسه مجلس به دنبال انهدام طرح سوال از رييس‌جمهور بود، غيراز دو، سه نفري كه به طور طبيعي امضاي خود را پس گرفتند، پس گرفتن ساير امضاها را قبول ندارم.

او در پاسخ به اين سوال كه آيا با انتشار اسامي نمايندگاني كه امضاي خود را پس گرفته‌اند موافق هستيد، گفت: من اين كار را كار جالبي نمي‌دانم. نمي‌خواهم اين مساله، نمايندگان را با زحمت روبه‌رو كند. اگر قرار بود چنين شود ما از همان ابتدا كه امضاها جمع شد، مي‌توانستيم اسامي امضا‌كنندگان را منتشر كنيم تا ديگر كسي امضاي خود را پس نگيرد. من معتقدم نماينده بايد با آزادي كامل امضا كند و با آزادي كامل و بدون فشار امضاي خود را پس بگيرد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس تصريح كرد: متاسفانه معاون پارلماني رييس‌جمهور و معاونان پارلماني وزيران از يك طرف و برخي اعضاي هيات‌رييسه مجلس از طرف ديگر مانند دو تيغه يك قيچي به نمايندگان فشار وارد كردند تا امضاي خود را پس بگيرند. به هرحال، نماينده هم يك انسان است و ممكن است وقتي از چندطرف تحت فشار قرار مي‌گيرد و به او گفته مي‌شود، فلان پروژه عمراني حوزه انتخابيه‌ات متوقف مي‌شود، عقب‌نشيني كند.

چون تعهداتي نسبت به موكلان خود دارد. بايد از اين دو گروهي كه مانع طرح سوال مي‌شوند پرسيد كه چرا اين‌قدر از تحقق سوال از رييس‌جمهور مي‌ترسند؟ مطهري در اين گفت‌وگو خاطرنشان كرد: با همه اين فشارها 71 نماينده مقاومت كرده و امضاي خود را پس نگرفته‌اند و من از آنها تشكر مي‌كنم. اضافه‌كردن دو، سه امضاي كسري هم كار مشكلي نيست.

او ادامه داد: به هر حال منتفي شدن طرح سوال از رييس‌جمهور موجب منتفي شدن درخواست استعفاي من از نمايندگي مجلس نيست، زيرا من به شيوه كار هيات‌رييسه مجلس اعتراض دارم.

او تاكيد كرد: مجلس هفته آينده بايد درخواست استعفاي من را در دستور كار قرار دهد. من همچنان به بررسي اين درخواست مصر هستم. استعفاي مطهري پايان طرح سوال از رييس‌جمهور نيست.

همچنين جواد زماني نماينده كنگاور در مجلس شوراي اسلامي اظهارداشت: هيات‌رييسه مجلس شوراي اسلامي سعي داشت كه طرح سوال از رييس‌جمهور را با تعامل حل و فصل كند. اين تاخير در اعلام وصول‌شدن اين طرح نيز به دليل تعامل و صحبت بين نمايندگان و هيات‌رييسه بود.

 زماني در گفت‌وگو با ايلنا با تاكيد بر اينكه طرح سوال از رييس‌جمهور ارتباطي با استعفاي مطهري ندارد تصريح كرد: در صورت استعفاي علي مطهري نيز اگر نمايندگاني كه تقاضاي طرح سوال از رييس‌جمهور را دارند همچنان پيگير اعلام وصول‌شدن اين طرح باشند، قطعا اين سوال از سوي هيات‌رييسه اعلام وصول مي‌شود. او افزود: درست است كه هيات‌رييسه در اعلام وصول اين طرح با تعلل رفتار كرد اما در ‌نهايت وقتي هيات‌رييسه ديد كه نمايندگان براي طرح اين سوال اصرار دارند يك هفته براي بررسي آن فرصت خواست اين به‌آن معناست كه در ‌نهايت هيات‌رييسه در راستاي خواست نمايندگان عمل كرد.

اين نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي اذعان داشت: از سوي ديگر، مطهري يكي از امضا‌كنندگان اين طرح است. بنابراين در صورتي هم كه استعفاي وي پذيرفته شود، فقط يك امضا از جمع امضا‌ها كم خواهد شد و در ‌نهايت اگر تعداد امضا‌ها همچنان در حد نصاب باقي بماند قطعا در مجلس پيگيري خواهد شد.

منبع: شرق


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب